Blomsterboda - en voksende suksess!!
Blomsterboda er Sveriges ledende leverandør av komplette fullservice blomsteravdelinger (butikk i butikk) til dagligvarehandelen. Fra drivhuset i Blomsterboda, Vallentuna og sammen med lokale produsenter, leverer selskapet i dag blomster til mer enn 550 matbutikker over hele Sverige. Blomsterboda er i dag Sveriges største bukettbinderi og en av Sveriges største produsenter av tulipaner.
Det å selge blomster, krever kunnskap om produktene samt lidenskap for å lære forbrukernes ønsker i din egen butikk. Dermed må blomsterhandlerens tilpasse sortiment og servicenivået slik at kunden blir fornøyd og møter etterspørselen.
Utfordringen
Salgsvolumet skal økes ved å kontinuerlig øke antall salgssteder - samtidig som med at selskapet øker sin attraktivitet i form av bedre lønnsomhet for butikkene/forhandleren. Kampen om kundene er i butikken, og det er de beste produsentene / leverandørene som sikrer riktig konsept, kvalitet og erfaring for sluttkunden. For å oppnå dette må regionale og teamledere ha fungerende og effektive verktøy - ikke minst for arbeidet med beste praksis og for å kunne følge opp resultatene av implementerte tiltak og aktiviteter.
Løsningen
Gjennom en rollebasert mobil-app har brukere lett tilgang til sine egne nøkkeltall for deres respektive regioner og butikker. Butikkene har på sin side en løpende oversikt over alle aktivitetene (kampanjer etc.) som skal gjennomføres.
Resultatet
Blomsterbodas primære mål med Leading the TeamTM er å øke blomstersalget i butikkene de leverer til. Dette skal skje gjennom fokus på beste praksis for å sikre den best mulige kundeopplevelsen.
Contendo er en intuitiv og brukervennlig løsning som er enkel og rask å ta i bruk, med minimal innsats for opplæring. Etter implementering får Blomsterbodas brukere et virtuelt møtested der alle blir involvert og vet hva som skjer. Regions- og avdelingsledere har nå mulighet til å motivere og utfordre hverandre på tvers av avdelinger og regioner. Samarbeidet på tvers av organisasjonen bedres, styrt av felles mål, forsterker lagfølelsen og samhandlingen - en forutsetning for å utvikle, styrke merkevaren samt befeste Blomsterbodas posisjon i det svenske markedet.
Hvordan bidrar Campfire-løsningen til gode kundeopplevelser i faghandelen?
Contendo, til tjeneste.
Vi vet det, vi redder ikke verden med en ny app eller web-løsning. Men å sørge for økt salg med et presist verktøy, det kan vi garantert hjelpe deg med.
Ring Frode Waage på 901 35 019 for en uforpliktende prat, eller oss en send e-post